Audi e o futuro dos BEV's

William Esteves

Not Shakespeare
A Audi tem revelado uma forte aposta em BEV's, já temos as duas variantes do eTron, temos o eTron GT, já foram vistos mais 2 SUV's de menor dimensão e tanto o A4 como o A6 vao seguir para BEV até ao final da década.

Agora, o CEO veio demonstrar uma visão bastante agradavel e mais amiga do ambiente para o futuro da gama BEV:

"Putting huge batteries for thousands of kilometers, I'm not sure that this is a trend that will go on,” he told Roadshow. “Later on they will go down because charging infrastructure is denser and also the experience of customers.

”Today you go to the gas station and get your fuel and it’s very natural how you get your energy for driving,” Duesmann added. “With electric cars it's not that natural, you have to adjust your behavior a bit. But once you're used to that I think battery sizes will go down again, because they make the cars unnecessarily heavy and unnecessarily expensive. And unnecessarily big, too."


The executive also promised future battery-powered cars from Audi will be “purpose-built.” Basically, this means you won’t see a combustion-powered Audi converted with batteries and electric motors into an EV. And that's good news.

Fonte: Audi CEO: Future EVs Will Offer Less Range
 

Luis Neves

Moderator
Quando houver redes de carregamento ultra-rápidas, bem disseminadas pelos principais eixos viários e com preços decentes (não é preciso inventar nada, basta copiar a Tesla), sim, então podemos limitar as baterias a uns 60-65 kWh. Sem essa infraestrutura, resta-nos arrastar as baterias para salvaguardar as utilizações mais longas que possam aparecer...
 

William Esteves

Not Shakespeare
Q4 e-tron cada vez mais próximo:

audi-q4-e-tron-2021-teaser-202175731-1614332308_1.jpg


Fonte: El nuevo Audi Q4 e-tron 2021 estrena el camuflaje de promoción liberando su diseño
 
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